A művész csendesen festeget, múzsát eszményít, tematizál, színek és formák közt kalandozik, majd közcsodálatra bocsátja művét. Elindul a diskurzus, melynek alapja a legújabb alkotás.

 Hogy is állunk hozzá a művész legújabb opusához? A régebbiekhez hasonlítjuk? Belegondolunk a személye körüli diskurzusba? Megnézzük, ki, miképpen szólt az előző műveiről? Vagy csupán a nyers élményanyagot állítjuk központba - függetlenül mindennemű külső hatástól - melyet az új kreáció szolgáltatott? 
Ha hiszi a kedves olvasó, ha nem, én utóbbit választom. Függetlenítem magam a külső effektusoktól, s megnézem, hogyan vág fejbe vagy szúr szíven a legújabb anyag. Belesüppedek, s elgondolkodom, mik azok a szimbólumok, melyek eszembe jutnak a befogadáskor.

Nem tudom, mennyire adekvát ilyen módon (divat)blogot szerkeszteni, hogy a legkevésbé sem adok mások véleményére, eddig azt gondolom, sikeres volt ez a vonal. A divatot művészetként értelmezem elsősorban, mely értelmezés a kreativitást, a tematikus gazdagságot, a szimbólumok jelentőségét emeli piedesztálra.
Idealisztikus befogadói attitűd, de nekem így megy.

Nos nézzük, hogyan "vágott fejbe" a KataSzegedi tavasz/nyár 2012.

Elsőként a formavilágról szólok.
Az irracionális vonalvezetés, az absztrakt formák kerülnek előtérbe a kollekció kapcsán. Az illogikus kivágások előtérbe hozzák némiképp a testiséget, mégsem mondható, hogy az alapvetően elegáns ihletésű darabok a közönségest emelnék be a kollekcióba.  
Az ábrázolás mozzanatai a hagyományos természetelvű művészettel szembehelyezkedő, természeti motívumokra még csak nem is utaló formákat kölcsönöznek a gyűjteménynek, mely tehát az absztrakt művészetre emlékeztet. Ez a nyugtalan formakoncepció a posztmodern fáradhatatlanságot, a folyton pergő életütemet, az urbánus atmoszférát hozta - számomra - a kollekcióba.
Következő pontunk a színpreferencia.
A színek kontrasztja figyelhető meg a gyűjteményben, mely ugyancsak az izgatottság problematikájához vezet minket. Kitűnő a fekete-fehér expresszív paradoxona, melyet a bronzos tüdőszín ódonsága old, s melyhez a szürke kalauzol el. Finom játék ez a színekkel, melyek ellentétes jelentésükkel is harmóniát alkotnak.
Figyeljük meg az élménykezelést!
Ha egy sztorit kellene a gyűjtemény köré gondolnunk, talán egy modern kori hercegkisasszony meséje ugorhatna be. A modernséget a már említett nyugtalan formavilág, a hercegkisasszony attitűdöt nálam a hosszú, palástot idéző szoknyák hozták el.
A meleg szín és a fehér a tiszta, odaadó énjét, a szürke és a fekete a határozott, önmagáért mindenáron harcba kelő énjét mutatja. Nőiességét, eleganciáját, életigenlését azonban minden esetben magán viseli.
Hajrá Kata, jó irányba halad az utad! :)


További képek a lookbookról itt.
Eredeti cikk: rebelliveblog

Megtekintések: 143

Hozzászólás

A hozzászóláshoz tagja kell hogy legyen a MODELLONLINE –nak.

Csatlakozzon a MODELLONLINE hálózathoz

© 2020   modellonline.hu   Működteti:

Profilkártyák  |  Jelentse észrevételét  |  Használati feltételek